Masarykova univerzita v Brně,

útvar pro výstavbu univerzitního kampusu Bohunice

 

Informace pro Akademický senát MU č. 5/2003

o stavu projektu „Univerzitní kampus Bohunice“

 

Na základě podrobné zprávy Jiřího Richtera, výkonného ředitele pro výstavbu UKB, určené vedení MU, dne 5. ledna 2004 zpracoval pro Akademický senát MU Jan Slovák.

Předkládá:     Jan Slovák - zmocněnec rektora pro Program 233 330

 

Zpráva o stavu projektu „Univerzitní kampus Bohunice“ k  31. 12. 2003

 

1.  Zadání projektu

Zadání projektu se v průběhu čtvrtého čtvrtletí 2003 nezměnilo – zůstává v platnosti zadání projektu schválené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy rozhodnutím o registraci akce „MU Výstavba univerzitního kampusu v Brně  Bohunicích“ č. 233332-0701 v informačním systému ISPROFIN podle §5 vyhlášky č. 40/2001 Sb., upravené revizí rozhodnutí o registraci akce ze dne 14.5.2003. V návaznosti na závěry kontrolního dne konaného 29. září 2003 byla sice připravena změna podmínek registrace akce umožňující plynulý postup přípravy obchodních veřejných soutěží pro výběr zhotovitelů UKB včetně předkvalifikace, změna podmínek registrace však nebyla dosud Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy pro absenci souhlasného stanoviska Ministerstva financí schválena.

V říjnu a prosinci 2003 byly zpracovány 3. a 4. revize dokumentace projektu z ledna 2003 aktualizující informace požadované podmínkami registrace akce.

 

       2.  Informace o stavu přípravy projektu

Projektová příprava

Projektová příprava byla ve čtvrtém čtvrtletí 2003 vedena na dvou hlavních frontách – zpracování dokumentace Integrovaných laboratoří biomedicinských technologií (ILBIT) jako zahajovací etapy výstavby a příprava dokumentace pro územní rozhodnutí celého kampusu.

V průběhu čtvrtého čtvrtletí byly dokončeny úpravy dokumentace pro stavební povolení ILBIT podle výsledků jejího projednání s MU a dotčenými subjekty. V průběhu této činnosti došlo k několikatýdennímu skluzu oproti plánovanému postupu, jeho příčinami byla změna stanoviska vodoprávního orgánu k postupu vydání stavebního povolení pro kanalizaci ILBIT a nedorozumění mezi generálním projektantem a odbornými útvary krajského hygienika o obsahu a věcném zaměření hlukové studie ILBIT. Stavební povolení pro ILBIT bylo vydáno dne 11. prosince 2003. Ke dni předložení této zprávy dobíhá lhůta, ve které mají dotčené subjekty právo se vůči stavebnímu povolení odvolat. Proti stavebnímu povolení se dosud nikdo neodvolal a nejsou známy ani informace o tom, že by některý z dotčených subjektů odvolání připravoval. Předpokládáme proto, že stavební povolení již nabylo počátkem roku 2004 právní moci.

Souběžně s pracemi na dokumentaci pro stavební povolení ILBIT probíhaly práce na přípravě výkazu výměr a soupisu standardů jakožto významné části zadávací dokumentace ILBIT. Postup těchto prací byl narušen několikatýdenním odkladem projednání této dokumentace s MU a manažerem, ke kterým došlo z důvodů nutných úprav smluvních vztahů mezi MU a generálním projektantem (změny struktury činností generálního projektanta v návaznosti na skutečnou etapizaci stavby UKB, změny ve stavebním programu MU odsouhlasené vedením MU v červenci 2003, přenesení závazků a pohledávek generálního projektanta z MU na generální dodavatele jednotlivých etap staveb, zahrnutí skutečného harmonogramu prací), které byly předjímány v zadání veřejné zakázky na generálního projektanta, ale vyžadují s ohledem na zákon o veřejných zakázkách složitá technická jednání.

Průběh prací na dokumentaci ILBIT byl dále negativně ovlivněn vývojem přípravy stavby AVVA – Akademický výzkumný a výukový areál. Po dokončení projednávání základní územně technické koncepce areálu s Masarykovou univerzitou přistoupil generální projektant společnost APLUS ke zpracování finančního propočtu akce. Po projednání otázek souvisících s celkovými náklady UKB přímo na statutární úrovni APLUS, Bovis a MU vyšlo najevo, že územně technickou koncepci areálu UKB, vycházející z výsledků urbanisticko architektonické soutěže z roku 2000 je nutno přizpůsobit, aby byl dodržen limit nákladů stanovený pro UKB vládou České republiky v Programu 233 330. Protože je překročení nákladů UKB pro Masarykovu univerzitu nepřijatelné (získání dodatečných finančních zdrojů charakteru nenávratné finanční dotace pro výstavbu UKB je nereálné stejně jako zvýšení rozsahu návratných finančních výpomocí či použití úvěrů), MU se shodla s generálním projektantem na opatřeních k redukci nákladů UKB. Na základě rozboru vzniklé situace navrhl generální projektant úpravy územně technického řešení UKB, včetně snížení standardu jednotlivých objektů, aniž by byl omezen stavební program. Jedná se především o omezení rozsahu podzemní části areálu (parkování bylo přesunuto na povrch), přesun velkých poslucháren do výukového centra (tj. ponechání tzv. Kongresového centra do „komerční části“ areálu v souladu s původní koncepcí), změnu koncepce stravovacích zařízení a úpravy standardu jednotlivých objektů (střechy, podlahy, atd.). V současné době probíhá dopracování navrhovaných úprav do úrovně odpovídající dokumentaci pro územní rozhodnutí a jejich ocenění. V rámci těchto prací je řešeno i nové umístění zvířetníku, protože k původnímu návrhu obdržela MU negativní stanoviska odborných orgánů státní správy. Všechny úpravy územně technického řešení UKB mají být podle provizorního harmonogramu projektu dokončeny počátkem února 2004 a to aniž by bylo ohroženo souběžně probíhající územní řízení pro AVVA (návrh na vydání rozhodnutí o umístění stavby AVVA byl generálním projektantem podán 10.12.2003). Tento postup byl generálním projektantem předjednán se stavebním úřadem.

Změny v důsledku redukce nákladů stavby se netýkají pouze stavby AVVA, úprava standardů díla, ale i některé změny územně technické ovlivní i řešení stavby ILBIT. Po konzultacích s manažerem projektu doporučil projektový tým UKB (zvláště s ohledem na námitku jednoho z uchazečů a probíhající diskuse s EIB, které stejně vedou k pozdržení vydání zadávací dokumentace) zadat dodávku stavby ILBIT až na základě zadávací dokumentace upravené podle výsledků opatření k redukci nákladů UKB, a to i za cenu skluzu v zadání soutěže na stavbu ILBIT. Úprava zadávací dokumentace ILBIT včetně seznamu výměr a soupisu standardů bude dokončena nejpozději počátkem února 2004.

Významným opatřením pro další řízení projektu je úprava smluvních vztahů s generálním projektantem. Smlouva o dílo uzavřená s generálním projektantem v únoru 2003 na základě výsledků obchodní veřejné soutěže předpokládala jiný věcný a časový postup projektu než je postup, který je podle shodného názoru projektového týmu UKB, manažera projektu a generálního projektanta nezbytný pro dosažení cílů projektu. Ve čtvrtém čtvrtletí 2003 byl proto připraven návrh dodatku smlouvy, kterým bude upraven věcný a časový průběh projektových prací a s nimi souvisící platební kalendář projektu. Návrh dodatku byl mezi MU, Bovis a A PLUS projednán a dosaženo shody názorů s výjimkou úprav platebního kalendáře, o kterých se ještě jedná. Uzavření dodatku smlouvy se předpokládá v lednu 2004. Tento dodatek neobsahuje navýšení ceny díla.

Souběžně s pracemi na dodatku smlouvy probíhá příprava zadání veřejné zakázky na zpracování projektové dokumentace technologické části UKB (tato část projektu nebyla věcně ani nákladově zahrnuta do veřejné zakázky na zpracování projektové dokumentace stavby UKB). Uvedenou zakázku hodlá Masarykova univerzita vzhledem k těsné vazbě na zpracování projektové dokumentace stavební části zadat postupem podle zákona o zadávání veřejných zakázek společnosti A PLUS.

Zadání realizace stavby ILBIT

Obchodní veřejná soutěž na dodávku ILBIT byla vyhlášena 1. října 2003. Na základě požadavku EIB byla soutěž připravena jako obchodní veřejná soutěž s předkvalifikací. Na výzvu MU se do soutěže přihlásilo a doklady o kvalifikaci předložilo celkem 8 zájemců. Komise pro posouzení a hodnocení nabídek jmenovaná vládou České republiky však ve třech případech dospěla k závěru, že splnění kvalifikačních předpokladů a dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky vymezené zadáním veřejné zakázky a kvalifikační dokumentací nebylo prokázáno. Masarykova univerzita proto tři zájemce vyloučila z další účasti v soutěži.

Jeden z neúspěšných zájemců využil svého práva daného zákonem o zadávání veřejných zakázek a vznesl proti rozhodnutí MU námitku. Námitce rektor Masarykovy univerzity s přihlédnutím k věcným nedostatkům dokladů o kvalifikaci příslušného zájemce nevyhověl. V době zpracování této zprávy běžela doba, v níž má zájemce právo podat návrh na přezkoumání rozhodnutí MU o námitce Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže.

Masarykova univerzita požádala v prosinci 2003 MŠMT o vydání souhlasu se zadáním realizace ILBIT. I když z důvodů, které nejsou Masarykově univerzitě známy, nebyly dosud upraveny podmínky registrace akce UKB, vzhledem k odkladu distribuce zadávací dokumentace v důsledku námitky uchazeče a úprav výkazu výměr a soupisu standardů ve vazbě na redukci nákladů UKB je pro získání souhlasu dostatečný čas.

Uvolnění staveniště

Po úspěšné likvidaci pozůstatků zařízení staveniště z doby výstavby Fakultní nemocnice (jejich vlastníci objekty na základě dohody s MU opustili a zbourali již na jaře tohoto roku) trvají vážné komplikace v přípravě demolic zbývajících objektů nacházejících se na staveništi kampusu v prostoru jižně od ulice Kamenice, část těchto objektů je přitom na staveništi ILBIT a brání jeho výstavbě. Jedná se o objekty bývalého zařízení staveniště pro výstavbu nemocnice Bohunice, které se staly majetkem státu spravovaným Fakultní nemocnicí Brno. Objekty jsou s výjimkou skladovacích hal určených k přemístění ve velmi špatném technickém stavu a Fakultní nemocnice Brno je již nevyužívá.

Po projednání ve Správní radě MU byla podepsána darovací smlouva, kterou Fakultní nemocnice Brno dotčené objekty bezplatně převádí na Masarykovu univerzitu. Vzhledem k tomu, že smlouvou je darován státní majetek, podléhá smlouva schválení Ministerstvem financí. Ministerstvo financí po odmítnutí žádosti Ministerstva zdravotnictví z 26.6.2003 nedalo svůj souhlas ani na základě doplněné dokumentace. K obratu došlo až na základě jednání rektora MU s vedoucími představiteli MF dne 4. 12. 2003. Na tomto jednání bylo dosaženo dohody o podmínkách, za kterých MF darovací smlouvy schválí. Ze strany MU a Fakultní nemocnice Brno byly uvedené podmínky splněny, souhlas MF by měl být vydán v nejbližších dnech.

Vzhledem k tomu, že zahájení stavby ILBIT je mj. podmíněno uvolněním staveniště, přistoupila Masarykova univerzita v rámci přípravných prací ke kácení porostů na staveništi (kácení porostů je kryto právoplatným správním rozhodnutím, výběr dodavatele pro kácení porostů byl proveden na základě nabídek získaných v rámci průzkumu trhu). Staveniště ILBIT bylo ve spolupráci s FN Brno uzavřeno a vjezd na ně je nyní možný pouze se souhlasem MU. S vědomím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy si Masarykova univerzita obstarala i nabídky na provedení demolic objektů bránících výstavbě ILBIT a nabídky vyhodnotila. Uzavření připravené smlouvy na provedení demolic je však podle návrhu upravených podmínek registrace akce UKB možné až po převodu objektů určených k demolici do vlastnictví MU. Převod objektů Fakultní nemocnice Brno do majetku Masarykovy univerzity proto zůstává kritickým předpokladem pro zahájení výstavby ILBIT.

Pozemky pro výstavbu

Pokračuje řízení u Pozemkového fondu o převodu pozemků vlastněných státem a spravovaných Pozemkovým fondem na Masarykovu univerzitu a příprava podkladů pro převod pozemků, u kterých bylo v průběhu přípravy UKB zjištěno, že jsou historickým majetkem jedné z nynějších městských částí. Pokračovaly i práce na řešení restitučních nároků k pozemkům na staveništi kampusu. Dohoda, kterou se restituentka (manželka pana Pavla Kohna) vzdala svých restitučních nároků, je v současné době schvalována opatrovnickým soudem, klíčové jednání by se mělo uskutečnit koncem ledna 2004. U druhé skupiny potenciálních restituentů lze z vývoje řešení jiných restitučních sporů oprávněně soudit, že jejich požadavky nebudou uznány za oprávněné. Masarykova univerzita přesto pokračuje v jednání s touto skupinou potenciálních restituentů pro případ, že by jejich požadavky byly v budoucnosti shledány jako oprávněné, klíčová jednání proběhnou také počátkem ledna 2004 a domníváme se, že i tato větev restitucí souvisejících s UKB bude vyřešena před vydáním územního rozhodnutí pro AVVA.

V návaznosti na rozhodnutí vedení Masarykovy univerzity ucházet se o pozemek na západní hranici staveniště sportovního areálu UKB byl vyjasněn právní stav daného pozemku a provedena klíčová jednání s Pozemkovým fondem jako vlastníkem pozemku a správkyní konkursní podstaty společnosti POSPOL (pozemek je součástí konkursní podstaty společnosti POSPOL). Na základě těchto jednání připravuje MU žádost o převod uvedeného pozemku do vlastnictví MU s tím, že MU se bude v rámci kupní ceny podílet na úhradě ceny zástavy provedené Pozemkovým fondem v souvislosti se zrušením zástavních práv k uvedenému pozemku.

Napojení staveniště na inženýrské sítě

Jako součást přípravy ILBIT byly úspěšně projednány podmínky napojení prvních čtyř pavilonů na inženýrské sítě, konkrétní smlouvy byly v souladu se stavebním zákonem uzavřeny v souběhu s přípravou dokumentace pro stavební povolení nebo budou uzavřeny v průběhu realizace stavby.

V rámci prací na dokumentaci pro územní rozhodnutí AVVA pokračovala příprava technické infrastruktury kampusu. Návrh rozsahu investic do technické infrastruktury byl úspěšně projednán s Magistrátem města Brna včetně věcné skladby a rozsahu investic financovaných z příspěvku města Brna. Výsledky projednání byly promítnuty do dodatku smlouvy o sdružení s městem Brnem, dodatek je v současné době projednáván ve vedení Magistrátu města Brna.

Příprava souvisících investic

Vlastník rozhodujících pozemků pro výstavbu souvisících investic (ubytovací zařízení, sportovní zařízení, Medical Park) společnost CD XXI pokračuje v intenzivních jednáních s potenciálními investory těchto zařízení. Přes značný zájem řady investorů nedospěla jednání ke konkrétním závěrům. V případě kolejí je zřejmě jedním z důvodů nevyjasněnost budoucí koncepce státní podpory studentského ubytování a z toho vyplývající rizika při investování do těchto zařízení, v ostatních případech vážou potenciální investoři přípravu konkrétních záměrů na zahájení výstavby UKB jako klíčové investice v oblasti a podmínku efektivnosti jejich investic. Bez ohledu na stav těchto jednání jsou investice technické infrastruktury připravovány s respektováním umístění a potřeb budoucích souvisících areálů.

3.  Náklady projektu

Předpokládané náklady projektu nebyly v uplynulém období měněny – platí i nadále údaje schválené rozhodnutím o registraci akce v informačním systému ISPROFIN (celkové investiční náklady akce 3 507,5 mil. Kč, neinvestiční náklady 197 mil. Kč). 

Z hlediska skladby finančních zdrojů došlo v průběhu prosince 2003 ke změně – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dalo po konzultaci s Ministerstvem financí přednost čerpání státní dotace před čerpáním prostředků pocházejících z úvěru Evropské investiční banky bez ohledu na jejich původní rozdělení mezi podprogramy 233 332 a 233 333, důvodem byla snaha minimalizovat převod prostředků resortu MŠMT nedočerpaných v roce 2003 do rezervního fondu a roku 2004. V závěru roku byly proto dosavadní postupy MU přísně respektující skladbu zdrojů jednotlivých podprogramů přehodnoceny a část prostředků ze státní dotace určená původně pro výstavbu UKB použita pro financování podprogramu 233 333 s tím, že počátkem roku 2004 budou příslušné formuláře ISPROFIN upraveny podle skutečného čerpání roku 2003 (při zachování struktury financování celého programu 233 330). V této souvislosti bylo odloženo uvolnění druhé tranše půjčky EIB, o které Masarykova univerzita požádala počátkem prosince 2003, až na rok 2004.

V průběhu čtvrtého čtvrtletí upozornila Evropská investiční banka na přetrvávající nesoulad mezi věcným vymezením projektu v úvěrové smlouvě a ve schváleném programu Rozvoje materiálně technické základny MU – Masarykova univerzita podle schváleného programu rozvoje používá (s vědomím finančního manažera projektu, MŠMT a MF) pro financování staveb podprogramu 233 333 prostředky pocházející z úvěru EIB, v úvěrové smlouvě však nejsou některé z těchto staveb obsaženy. Problém vznikl špatnou koordinací postupu při schvalování programu a úvěru na počátku roku 2002 a nebyl dosud dořešen. S EIB bylo dohodnuto, že záležitost bude vyřešena po dokončení finančního propočtu počátkem roku 2004.

4.  Rozpočet projektu pro rok 2003

Investiční výdaje projektu v roce 2003 (bez MORFO III) byly předpokládány ve výši cca 148 mil. Kč, neinvestiční výdaje ve výši cca 8 mil. Kč. Uvažovaná skladba předpokládaných investičních nákladů byla následující:

  mil. Kč
Činnost generálního projektanta včetně průzkumných prací  35,0
Činnost manažera projektu 4,0
Činnost právního poradce 3,0
Činnost controllera jakosti a nákladů 0,5
Realizace stavby – přípravné práce UKB 30,0
Vybavení projektového týmu UKB 0,5

Věcně a finančně dosud nespecifikované náklady

(výkup nemovitostí, změny rozsahu přípravných prací aj.)

75,0
celkem 148,0

V roce 2003 bylo podle předběžných údajů (budou upřesněny po provedení účetní uzávěrky) na projekt UKB vynaloženo cca 15 mil. Kč. Nejvýznamnější rozdíly očekávaného čerpání investičních nákladů oproti plánu z počátku roku 2003 měly následující příčiny:

  • GP – některé činnosti generálního projektanta předpokládané při tvorbě plánu roku 2004 nebyly dokončeny a příslušné výkonové fáze proto nemohly být investorem zaplaceny
  • PP - zvýšení nákladů na činnost právního poradce bylo způsobeno vyšším než původně předpokládaným rozsahem prací při řešení restitučních nároků a při přípravě ILBIT
  • CJN - vzhledem k tomu, že všechny nezbytné činnosti při řízení nákladů a jakosti se podařilo obstarat v rámci výkonu funkce manažera projektu, nebyla externí služba manažera jakosti a nákladů obstarávána
  • realizace - první část demolic se oproti původním předpokladům podařilo provést na náklady vlastníků demolovaných objektů bez investičních výdajů ze strany Masarykovy univerzity (úspora cca 1 mil. Kč). Vzhledem ke skluzu vydání souhlasu MF s darovacími smlouvami na objekty FN Brno bylo provedení druhé části demolic odloženo až na rok 2004. Původně uvažované zahájení výstavby ILBIT v roce 2003 nebylo vzhledem ke skluzu přípravy projektu a vyhlášení obchodní veřejné soutěže na její dodávku možné a první platby za plnění této veřejné zakázky přicházejí v úvahu až v roce 2004.
  • vybavení projektového týmu – manažer projektu vybraný v obchodní veřejné soutěži v polovině roku 2003 používá k řízení projektu softwarových prostředků, které má Masarykova univerzita k dispozici, původně uvažovaná částka na nákup speciálního SW (0,5 mil. Kč) proto nebyla čerpána
  • ostatní – oproti původním předpokladům byly dosud veškeré nemovitosti pro výstavbu Masarykovou univerzitou získány bezúplatně a odstupné za vzdání se restitučních nároků k pozemkům bylo Masarykovou univerzitou z metodických důvodů uhrazeno z jiných zdrojů než rozpočtu projektu. Rovněž objekty Fakultní nemocnice Brno bránící výstavbě ILBIT budou zřejmě získány bez finančních kompenzací. Převod pozemků od města Brna (dodatečně zjištěný historický majetek) bude realizován až v roce 2004, převodu brání doposud nevyřešené majetkoprávní vztahy mezi Pozemkovým fondem a městem Brnem. Pozemky využívané doposud zahrádkáři nebude z hlediska potřeb výstavby školské části UKB pravděpodobně nutno uvolňovat (jde o pozemky severně od ulice Kamenice a západně od ulice Netroufalky, tedy v prostoru, který byl původně určen pro výstavbu sportovní haly MU přesunuté nyní na území východně od ulice Netroufalky). Rezerva na výkup nemovitostí  (70 mil. Kč) proto nebyla čerpána.

5.  Časový plán projektu

Rozhodnutím o registraci akce v informačním systému ISPROFIN je jako orientační termín ukončení akce stanoven prosinec 2006, jiné termíny nejsou v dokumentu uváděny.

V srpnu 2003 byl účastníky projektu (investor, manažer projektu, generální projektant) dokončen a schválen řídící harmonogram projektu. Na základě závěrů kontrolního dne konaného 29. září 2003 byl řídící harmonogram projektu revidován – jednalo se zejména o doplnění harmonogramu o podrobný rozpis činností souvisících s vydáním souhlasu se zadáním realizace jednotlivých staveb a etap projektu. Úprava podmínek registrace akce UKB předpokládaná revizí řídícího harmonogramu projektu však nebyla dosud provedena.

Postup prací na přípravě projektu předpokládaný řídícím harmonogramem projektu a návrhem jeho revize byl v průběhu čtvrtého čtvrtletí významným způsobem narušen. První významnější poruchou v průběhu projektu byl skluz ve vydání stavebního povolení ILBIT, mnohem významnější pro další průběh prací byla však nezbytnost úprav územně technického řešení UKB k dosažení nákladů stavby vyhovujících stanovenému finančnímu limitu. Tyto úpravy ovlivnily i dokončení zadávací dokumentace ILBIT a vedly ke skluzu v jejím vydání. Pro řešení vzniklé situace byl zpracován provizorní časový harmonogram projektu zahrnující všechny činnosti potřebné pro dokončení obchodní veřejné soutěže ILBIT s tím, že zbývající dopady budou vyřešeny v nové revizi řídícího harmonogramu stavby po dokončení nezbytných změn dokumentace. Zpracování této revize řídícího harmonogramu se předpokládá v únoru 2004.

Souběžně se skluzem v důsledku úprav dokumentace vzniklo i prodlení v důsledku podání námitek jednoho ze zájemců o dodávku stavby ILBIT proti rozhodnutí Masarykovy univerzity o jeho vyloučení ze soutěže. Nepodá-li však tento zájemce návrh na přezkoumání rozhodnutí MU o jeho námitkách Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže, neovlivní podání této námitky další průběh projektu.

6.   Nejvýznamnější úkoly v nadcházejícím období

Pro úspěšný postup projektu je v prvním čtvrtletí 2004 nejdůležitější:

  • provést kácení porostů na staveništi ILBIT

  • dokončit převod objektů FN Brno na staveništi UKB Masarykově univerzitě, uzavřít smlouvu na provedení demolic a provést demolice objektů bránících výstavbě ILBIT

  • dokončit úpravu zadávací dokumentace ILBIT, získat souhlas se zadáním realizace ILBIT a vydat zadávací dokumentaci zájemcům postoupivším z kvalifikace

  • dokončit úpravy dokumentace pro územní rozhodnutí AVVA v souvislosti s redukcí nákladů a získat rozhodnutí o umístění stavby

  • dokončit jednání s A PLUS o úpravě smluvních vztahů

  • vyjasnit postup přípravy a realizace souvisících investic UKB

  • dokončit jednání o restitučních nárocích k části pozemků v zájmovém území

  • dořešit nesoulad mezi věcným vymezením podprogramu 233 333 ve schváleném programu 233 330 a úvěrové smlouvě s EIB

       7.  Stavby podprogramu 233 333

Všechny rekonstrukce, které byly pro rok 2003 plánovány, byly zahájeny po projektové přípravě a soutěžích na generální dodávky stavby. Dostavba nové posluchárny FI byla dokončena v termínu a vysoutěžených nákladech a úpravy stávajících poslucháren budou hotovy  před zahájením jarního semestru 2004. Rekonstrukce dvou budov v areálu PřF byly zahájeny se skluzem zaviněným prodlouženými schvalovacími procedurami na MŠMT a MF, budou však také předány k užívání před jarním semestrem 2004. Projektově byla vyřešena dostavba informačního centra v areálu PřF na Kotlářské a soutěž na generální dodávku této dostavby spolu s rekonstrukcí všech zbylých objektů by měla být vyhlášena v 1. čtvrtletí 2004. Rozběhly se rekonstrukce budovy LF na Joštové pro potřeby FSS. Ve veřejné obchodní soutěži byla vybrána nabídka společnosti ŽS Brno, která kromě nízké nabídkové ceny také výrazně zkrátila lhůty dodávky. Protože je obtížné rekonstruovat budovy za provozu, byla vedle již užívaných prostor VUT v areálu na Údolní pro potřeby prozatímních dislokací pracovišť LF získána budova FN Brno na ul. Tomešova. Rekonstrukce v rámci podprogramu 233 333 jsou pro rok 2004 plánovány bez podstatných změn v harmonogramech či rozpočtech. Obavy vzbuzují možné obtíže s návazností na dokončení pracovišť ILBIT v UKB v roce 2005 v případě výraznějších skluzů.