HODNOCENÍ ČINNOSTI

 

Sběr statistických dat probíhá každoročně  v období prosince až ledna pro účely  sestavení výroční zprávy. Tuto zprávu vydává MU systematicky, v prakticky nezměněné podobě od roku 1994 a máme tedy k dispozici dlouhé časové souvislé řady. Tato zpráva podává poměrně vyčerpávající přehled výzkumně vývojové činnosti a umožňuje srovnání jednotlivých fakult.  Současně probíhá hodnocení  výzkumu a vývoje  při obhajobě činnosti výzkumných center, výzkumných záměrů, grantových úkolů a všech účelově financovaných projektů. Další součástí hodnocení jsou opakovaná konkurzní řízení pro akademické pracovníky po třech až pěti letech. Rovněž k akreditačnímu řízení přísluší hodnocení výzkumné a vývojové činnosti všech učitelů.           

 

K nejnáročnějšímu hodnocení výzkumné a vývojové činnosti u jednotlivců dochází při obhajobách dizertačních prací v DSP, habilitačním řízení a jmenovacím profesorském řízení.

 

Většina informací o výzkumu a vývoji, vč. odborných životopisů, seznamů publikací, habilitačním a profesorském řízení, doktorských studijních programech je dostupná v Informačním systému MU.

 

Zdrojem dalších informací jsou databáze výzkumu a vývoje (CEP, CEZ, RIV).

Hodnocení vyučujících a úrovně výuky studenty probíhá každoročně na většině fakult Masarykovy univerzity, studentské ankety ale nebyly v roce 2001 ani dříve organizovány celouniverzitně. V průběhu roku 2001 probíhala na nejrůznějších úrovních diskuze o podobě a náplni jednotné studentské ankety začleněné do Informačního systému MU.

 

Součástí evaluačního procesu na MU je příprava akreditačních a reakreditačních materiálů. Veškeré informace o předmětech a jejich zařazení v rámci studijních programů (vyučující, hodinová a kreditová dotace, způsob ukončení a hodnocení, sylaby, anotace, doporučená literatura) jsou zveřejněny v Informačním systému MU.

 

Významnou událostí spadající do evaluačního procesu na MU byla druhá návštěva skupiny Hostujících poradců v rámci projektu Univerzity Salzburského semináře v květnu 2001. Program byl zaměřen na hodnocení a analýzu změn v oblasti mezinárodní vzdělávací činnosti univerzity, její finanční situaci a integraci studia za uplynulé dva roky.